Återvinning · Barnpyssel · Kalas och party

Födelsedagskalas och pinata

Nu har min Freja fyllt 8 år och vi hade ett litet kalas för henne med familjen. Kompiskalas väntar vi med tills det blir varmare så vi kan vara ute! 

Jag gjorde det mesta till kalaset själv utav material jag hade hemma…


Till dessa girlander använde jag restbitar av dekorark jag samlat på mig. Sen trädde jag upp dem på sytråd med nål.


Til tårtan gjorde jag en liknande dekoration. Flaggor på sytråd och grillpinnar. 


Till kalaset satte vi även bokstäver på flaggorna…


Även våra dekorerade muffins fick flaggor!


Till dukningen använde jag Snapple-flaskor. Sugrören fick också varsin flagga!


Som bordsplacering använde jag de små partyhattarna jag gjorde utav muffinsformar i ett tidigare inlägg. Jag satte dem på sugrören.

Till dukningen gjorde jag även små pinatas! Jag tog en halv toarulle och dekorerade med silkespapper. Inuti fanns godis och jag hängde dem också på sugrören. 

Sist men inte minst gjorde jag en pinata i form av en 8:a…


Jag använde papptallrikar, ett tomt flingpaket, limpistol, tejp, lim, tidningspapper och silkespapper. Det tog ca 4 timmar att göra den men det var det värt!


Det blev ett fint kalas och inte kostade det skjortan heller iom att vi fixade det mesta själva. Däremot körde vi på färdigt från kak- och tårthyllan… Det är väldigt skönt när man har mjölkallergiker hemma!

Ha en fin helg!

Sanna 

Kommentera

