Barnpyssel · Kalas och party · Kort och presenter · Upcycle

Skapa med muffinsformar 

I dethär inlägget har jag samlat flera olika pyssel man kan göra med muffinsformar. De jag använt kommer från Tgr och kostade 20kr för ca 100 st i 4 olika färger…

Vallmoblommor 

  

Du behöver: röda muffinsformar, svart och grön penna/färg, gul pompomboll, sax, grillpinne, lim.

1. Platta ut 2 muffinsformar och klipp till 3 blad på varje.

2. Knöla ihop dem rejält och släta ut igen.

3. Måla svart i mitten på den översta muffinsformen.

4. Måla grillpinnen grön.

5. Gör hål i mitten på formarna, stick in grillpinnens spets underifrån och limma fast en pompomboll på den. Klart!

Inspiration till mina vallmoblommor hittade jag hos Happyhooligans.

Näckrosor 

  

Du behöver: muffinsformar, tårtpapper (litet), pompomboll, sax, lim.

1. Klipp till kronbladen genom att vika muffinsformarna och sedan klippa.

2. Klipp till tårtpappret som ett blad. 

3. Limma fast muffinsformarna påtårtpappret och toppa med en pompomboll! Klart!

  
Tips! Funkar fint som paketdekorationer!

Inspiration till mina näckrosor hittade jag hos Craftymorning.

Små partyhattar

 
Du behöver: muffinsformar, pompombollar, sax, lim, nål och tråd.

1. Platta ut muffinsformarna och klipp ett jack från kant till mitten.

2. Sno ihop formen två varv och häfta fast.

3. Limma fast en boll på toppen.

4. Trä ev upp på tråd så har du en girland. Man kan också skriva namn på dem och använda som placeringskort på kalaset. 

Inspiration till mina små kalashattar hittade jag hos U-createcrafts.

Papegojtavla

  

Du behöver: papper, muffinsformar, sax, lim, kritor.

1. Rita en gren på pappret med kritor (eller boken penna du vill).

2. Börja med att platta ut och limma fast två muffinsformar som ska bilda fågelns kropp och huvud.

3. Klipp sedan 4 st olikfärgade muffinsformar i två delar. Limma fast som vingar och stjärt.

4. Klipp ut en vit cirkel samt en näbb (1/4 cirkel).

5. Rita ett öga på den vita cirkeln och limma fast den på huvudet. 

6. Måla näbben och limma fast. Klart!

Inspirationen till papegojan kommer från iheartcraftythings.

Krokusar

  

Beskrivning till dessa sötnosar hittar du här i mitt tidigare inlägg Våriga krokusar.

Blommor

  

Beskrivning till de här lite enklare blommorna hittar du här i mitt tidigare inlägg Muffinsformsblommor.

Ljusslinga 

  
Beskrivningen till min blommande ljusslinga finns längst ner i mitt tidigare inlägg Pappersblommor.

Paketdekorationer/prisrosett 

  

Du behöver: muffinsformar, tårtpapper (litet), satinband, dekorskum, pakettag, lim, sax.

1. Platta ut två muffinsformar och klipp fransar i kanterna.

2. Limma fast muffinsformarna på tårtpappret och dekorera mitten med dekorskum eller ngt annat fint.

3. Klipp till två satinband och fäst på baksidan av rosetten.

4. Limma ev fast en pakettag med namn på födelsedagsbarnet. Klart!

Det var allt för denna gång! Ha så kul med muffinsformarna och trevlig helg!

Sanna

2 thoughts on “Skapa med muffinsformar 

Kommentera

